Sunday, June 15, 2014

ZraaOnVacay:Part 2

okay yuhuu nak sambung review iols pasal trip pergi Pulau Tioman haritu

sampai jek bilik ktorang terus letak bag apa semua lepas tu ktorang decide nak keluar dan cari port port yang baik untuk snorkeling dekat Tekek tu.

dekat hujunggggg pulau sane,ada taman laut yang tempat nya khas untuk bersnorkeling lah.cantik sangat !
kemudiaa dekad hujung pulau sane ada tangga untuk daki bukit yang menghubungkan Kg.Air Batang dengan Tekek.

okay

Air batang ni juga cantik air nya tidak dinafikan,denga cerita jugak bilik bilik yang ada dekad sane pun murah murah jugek,tapi kawasan air batang ni tidak lah seluas tekek ni.

kedai nak makan pun ada satu dua jek,lain lah tekek ni ada banyak gilaa kedai makan.ko pilih jek nak halal ke nak yg murah ke nak barat ke seafood ke nak yang kangpung ke semua adalah.

okay petang tu lebih kurang pukul 3,ktorang pack sikit barang kemudian ktorang naik bukit dekat sana yang menghubungkan tekek dgn air batang.

hati hati pada engkorang yang nak pegi,jangan sesekali daki sensorang tau uols,sebab dekat situ kiri kanan hutan,dah lah hutan ada pulak spesis bulu bulu yang comel duk lepak kat ataih pokok tu.

ktorang mula nya cuak jugek,tapi nyaris lah masa tu ramai jugak yang lalu so follow jelaa belakang diorang.

dah sampai air batang engkorang akan jumpa macam bistro,cantik lah ! ramai matsalleh lepak dekad situ sebab depan bistro tu ada batu batu yang cantik menyebabkan menjadi tumpuan matsalleh mandi manda kat situ,niat ktorang memang nak mandi situ tapi malangnyaa rmai pulak manusia kat situ jadi ktorang decide jenjalan dulu kat pulau tu,pulau tu takde lah beso mana.

apa yang aku perhati tempat dia cantik,air laut dia ada certain yang cantik ada certain tempat yang tidak berapa cantik dan macam tak sesuai untuk mandi.

fyi dekat situ banyak gila biawak liar ! aduyai dah lah besau tapi best lah sebab macam korang jenjalan dekad safari hehehehehe

dekad 2 jam ktorang dekad situ,so ktorang decide nak balik semula ke tekek sebab nak mandi pun matsalleh masih ramai mandi dekat batu batu tu,jadi we ols decide mandi dekad taman laut sahaja.

sampai ke petang jugek lah ktorang berendam dekat taman laut tu.

kemudian pagi pagi weols dah bangun dengan muka selebet memasing cari sarapan sebab lapo.
selesai sarap,kemudian ktorang decide nak pegi snorkeling dekat taman laut,sebelum tu engko orang kene beli roti dulu,baru dapat tengok ikat tu llive !

ikan beso ada ikan kecik ada ikan belang belang ada macam macam ikan comel lah akan muncul kalau engko bagi diorang roti.ehehe

so sambil engkorang snorkeling boleh lah engko orang ulur roti kat ikan ikan tu.biasalah first time ikan tu macam rakus sikit,tapi kalau dah dekat 5 jam muka engko jek duk bagi dia makan,ko rase ?ikan tu siap boleh anggap engko tu spesis dia.

SERONOK SAMPAI AKU SNORKELING TANAK NAIK DARAT PAHAM TAK ?!!!

hahahaha tapi pukul 3 aku nak ke salang island,so terpaksa lah aku naik kul 1 tu.aku makan lepas tu siap siap then terus ke mini jeti.

aku naik bot pakcik aku which is rate dia kalau engkorang nak pergi ke coral island sahaja herge dia rm80 and kalau engkorang trip nak ke salang sekali harga dia rm120(coral island+monkey bay+salang island) biasa nya salang islan tu diaorang berhenti untuk makan dan beli belah,ceh dekat situ banyak gila gift yang cantik cantik.huhu

so dari tekek ke salang amik masa dalam satu jam sahaja.balik tu aku singgah dekat coral island then lepastu aku jumpaa lagi banyakkkkkkkkkkkkkk coral cantik cantik dan ikan comel comel
tapi aku tak sempat nak snorkeling dekad situ sebab masa tu dah petang sangat.

so untuk lepaskan gian kali terakhir ktorang singah dekad taman laut lagi dan snorkeling buat kali terakhir.

malam tu pakcik aku bawak aku makan seafood dekad bobora resort.peh powerrrrrrr babeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee














No comments:

Post a Comment